خانه ی سردتر ، چاقی کمتر
برترین وب سایت علمی,خانواده و ...

javahermarket

بسیاری از مردم کمبود فعالیت بدنی و مصرف غذاهای آماده و پرچرب را از مهمترین عوامل ابتلا به چاقی در سراسر جهان میدانند.
اما آخرین تحقیقات نشان داده است فاکتورهای دیگری در زندگی مدرن امروز مانند کنترل دمای داخل خانه و میزان ساعات خواب نیز در این میان نقش مهمی بازی میکنند.
دکتر سیمونا بو و همکارانش در دانشگاه تورین ایتالیا زندگی هزار و 300 فرد میانسال را به مدت 6 سال متوالی به دقت تحت نظر قرار دادند.
در این مطالعات مشخص شد تعدادی از عوامل دیگر غیر از غذا و فعالیت بدنی در ابتلای یک فرد به چاقی موثر است. برای مثال به ازای هر یک ساعتی که یک فرد در طول روز میخوابد احتمال ابتلا به چاقی نزدیک به 30 درصد کاهش پیدا میکند.
فاکتور مهم دیگر دمای داخل خانه بود. دانشمندان متوجه شدند افرادی که دمای خانه خود را در فصول پائیز و زمستان کمتر از 20 درجه سانتیگراد نگاه میدارند با احتمال دو برابر کمتر از افرادی که دمای خانه خود را بسیار بالا میبرند دچار چاقی میشوند.
محل غذا خوردن هم در این میان بیتاثیر نیست. هر چه قدر یک فرد تعداد دفعات بیشتری در طول یک هفته در رستوران غذا بخورد به همان اندازه بیشتر از دیگران ممکن است دچار اضافه وزن شود.
آلیسون در توضیح علت تاثیر دمای خانه در وزن انسانها گفت: هر چه محیط خانه سردتر باشد بدن باید تلاش بیشتری برای گرم کردن خود انجام دهد و بیشتر چربی بسوزاند. همین موضوع به ظاهر ساده میتواند به کاهش وزن شما کمک کند. بیخوابی نیز باعث تغییر در میزان ترشح هورمونهای بدن شده و باعث میشود مردم بیشتر به سمت خوردن و آشامیدن سوق پیدا کنند.
رواج مصرف داروهای ضد افسردگی و افزایش میزان آلودگیهای شیمیایی که به نوبه خود در تغییر فعالیتهای هورمونی بدن نقش دارند از دیگر عوامل بروز چاقی در میان مردم جهان است.

 

(عضویت یادتون نره)



نظرات شما عزیزان:

ashkan
ساعت18:34---9 اسفند 1389
سلام دوست عزيز وب جالبي داري . خوشحال ميشم به منم يه سري بزني . موفق و پيروز باشين

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط صابر

javahermarket

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 38
بازدید دیروز : 37
بازدید هفته : 77
بازدید ماه : 75
بازدید کل : 100808
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1

javahermarket

javahermarket